اجرای طرح ضیافت الهی در طبس/۴۴موقوفه با نیت افطاری روزه داران است
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۰۰۸۷۸
حجت الاسلام دادخدا خدایی در گفتگو با مهر اظهار داشت: درحوزه اوقافی طبس بیش از ۸۰۰ موقوفه و دو هزار و ۴۲۲ رقبه وجود دارد.
وی ادامه داد: از این تعداد۴۴فقره موقوفه جهت افطاری، اطعام و تعداد ۴۹ فقره موقوفه جهت برگزاری محافل انس باقرآن، تلاوت و قرائت قرآن است.
وی بیان داشت: ماه رمضان فرصتی ارزشمند برای عمل به واجبات و ترک محرمات است که امیدواریم همه از این فرصت الهی نهایت بهره را ببریم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه هرکس به اندازه لیاقت معنوی و ظرفیت معرفتی خود از برکات این ماه بهره میبرد، گفت: همه با حضور در مساجد، تکایا و امامزادگان از فرصتهای معنوی، معرفتی و استثنایی ماه رمضان بهرهگیری کنند.
حجت الاسلام خدایی یکی از برنامههای اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان را اجرای نیات واقفین در قالب «طرح افطاری ساده» به عموم مردم، زائران و روزهداران دانست و افزود: این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی برنامه ریزی لازم شده است.
وی با اشاره به«طرح افطاری ساده» با هدف اجرای امینانه نیت واقف و از محل موقوفات مرتبط با اطعامدهی به روزهداران در ماه مبارک رمضان، گفت: اجرای نیت عزاداری وافطاری از همین نیات خیر است که در این شب های پر خیر و برکت به آن عمل میشود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس تصریح کرد: مراسم افطاری یکی از سنت های خوبی که در ماه مبارک رمضان در بین مؤمنان رایج است و ریشه در ایمان مردم دارد، که این مهم موجب انس و الفت، تجدید دیدارها، پیوند ارحام، انفاق و ترویج خوبی ها و دوستیها می شود.
حجت الاسلام خدایی تاکید کرد: افطاری دادن عبادت است و اولین شرط پذیرفته شدن هر عبادتی هم داشتن قصد قربت، قربت به خداوند است.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ برپایی سفرههای افطاری ساده در جامعه باید رواج پیداکند، گفت: این درحالی است که افراد نیازمند در جامعه نیز بسیار است و این امر باید فرهنگ سازی شود تا سفره های افطار برپا شده بیشتر برای این افراد باشد.
به گفته وی برپایی سفرههای افطار برای افراد نیازمند ارزش و ثوابی بیش از برپا کردن سفرهها افطار برای افرادی دارد که از توانایی مالی برخوردار هستند.
کد خبر 4299837منبع: مهر
کلیدواژه: اداره کل اوقاف خراسان جنوبی طبس بوشهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خرم آباد بارش باران برجام اشتغال مشهد بیرجند یاسوج خطبه های نماز جمعه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۰۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حمله تند روزنامه نزدیک به قالیباف به مهدی نصیری /بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که نان فحش دادن به آنها را سر سفره خود برده بود
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه صبح نو در شماره امروز خود نوشت:
سخنان مهدی نصیری در مصاحبه با بیبیسی فارسی واکنش برانگیز شده است. او در این مصاحبه از ضرورت اتحاد اپوزیسیون جمهوری اسلامی سخن گفته؛ یعنی اتحاد شاهزاده با تاجزاده. جمهوریخواهان با هواداران سلطنت. این سخنان چندان قابل نقد نیست، نه از آن باب که سخن بسیار دقیق و فکر شده و ایدهای است که از عطاری هیچکس جز عطاری نصیری نمیتوانسته بیرون بیاید، نه از تاجزاده که از شاهزاده تا مسیح هم نتوانستند چند ماهی دور یک میز بنشینند و امروز به یکدیگر فحشهای مثبت ۱۸ میدهند. بنابراین امتناع این ایده از روز روشنتر است. و باز نه جای تعجب که نصیری چنین سخنانی را بر زبان رانده که جای تعجب نیست؛ چراکه مسیر هر فرد رادیکالی، افتادن در چرخه رادیکالیسم است.
بنابراین مدعای مطلب حاضر نه نقد این سخن نصیری که نقد روشنفکران ایرانی است که در ۲۰۰ سال اخیر قدمی به جلو برنداشتند و همچنان اسیر توهماند. توهمی که باید آن را توهم انفکاک از جامعه و بیگانگی با انسان ایرانی نامید.
باید مسیر طی شده و جریان روشنفکری ایرانی نقد شود که امروز مهدی نصیری در این نحله خود را قرار داده است. نقد روشنفکران نه از باب غرض با این جماعت، بلکه از فرط بیگانگی است که با جامعه دارند و رؤیاهایی که اینها در دویست سال اخیر به جای فکر، ایده و اندیشه پیشرفت بهعنوان جنس بنجل به مردم ایران فروختهاند و به جای پیشرفت و توسعه برای مردم ایران، وضعیتی ایجاد کردند که بعد از دویست سال دوباره ایده بازگشت به وضعیت دویست سال گذشته را تئوریزه میکنند.
روشنفکر ایرانی ۲۰۰ سال است که اسیر این توهم است، از مردم سخن میگوید؛ اما فهمی از مردم ندارد. روشنفکر ایرانی که علیه سلطنت شورید و امروز دوباره به سلطنت رسیده است. زمانی مخالف شهر بود و زندگی در روستا را تئوریزه میکرد و امروز مقلد غرب و مدرنیته شده است.
این موجود ناقصالخلقه در عرصه فکری ایران باید پاسخگو باشد که چگونه با همه ادعای روشنفکری خود و تحقیر جامعه از تولید یک ایده هم عاجز مانده و امروز مهدی نصیری بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که عمری به آنان فحش داده و نان فحش دادن به آنان را سر سفره خود برده است.
رمانتیسم روشنفکر ایرانی عارضهای است که روشنفکر فکر میکند که فهم بالاتری از جامعه دارد؛ اما در عمل جز همین آشفتگی فکری و مشتی کلیات که به درد کسی نمیخورد غیر از اداهای روشنفکری، رویکرد شاهزاده تا تاجزاده نشان میدهد که روشنفکر ایرانی بعد از حدود ۲۰۰ سال دستش خالی است، جز اینکه تلاش میکند آشی بار بگذارد که هر چیز اضافه خانه را در آن بریزد. مهدی نصیری چیز تازهای نگفته، بلکه ۲۰۰ سال آشفتگی روشنفکر ایرانی را دوباره با دو کلمه شاهزاده و تاجزاده روایت و توصیف کرده است. اتفاق خاصی، نیفتاده فقط روشنفکران ایرانی مشغول کار هستند.
۲۷۲۱۸
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901683